Діти із тяжкими мовленнєвими розладами не можуть
повноцінно оволодівати навчальним матеріалом на заняттях. Адже у них страждає
не тільки мовлення,а й порушене вербальне мислення,увага та пам'ять. Діти швидко
виснажуються і втомлюються.
Будь-яка гра сприяє вихованню не однієї, а багатьох
якостей особистості, вимагає участі різних аналізаторів і психічних процесів,
викликає різноманітні емоції і, звичайно ж, сприяє мовленнєвому розвитку
дитини.
Для дітей-дошкільників, які страждають мовленнєвими
розладами, ігрова діяльність зберігає своє значення як необхідна умова їх
всебічного гармонійного розвитку. Гра є ефективним засобом логопедичної роботи
з дітьми.
Враховуючи особливості мовленнєвого та психічного розвитку
дітей-логопатів, слід дотримуватися таких методичних вимог:
1. Ігри не повинні бути довготривалими.
2. Вони повинні проводитися в уповільненому темпі,
щоб кожна дитина змогла зрозуміти завдання.
3. Гра повинна бути живою, цікавою, привабливою для
дитини. В ній повинен бути присутнім елемент змагання та заохочення, яскрава,
виразна та доступна для дітей наочність.
4. В грі необхідно домагатися активної мовленнєвої
участі всіх дітей, по можливості використовуючи при цьому їх рухову активність.
5. В грі необхідно розвивати навички контролю за
власним мовленням і мовленням товаришів, прагнення правильно і швидко виконати
мовне завдання. Для цього слід підтримувати дитячу ініціативу.
6. В самому процесі гри логопед приймає безпосередню
активно-пасивну участь. Це визначається мовними можливостями дітей, завданнями
та умовами гри. На протязі гри логопед вносить необхідні корективи і
виправлення в мовленні дітей, а в кінці гри обов'язково заохочує всіх
дітей,відмічає найбільш активних.
7. Ігри, які проводяться на різних етапах роботи з
дошкільниками, можна успішно повторювати, поступово ускладнюючи і варіюючи не
тільки зміст мовного матеріалу, а й правила гри.
Дидактична гра ставить перед собою завдання навчити дитину
чомусь новому або закріпити в неї ті чи інші знання, сформувати навички
орієнтації в навколишній дійсності. Вона сприяє розвитку пам'яті, мислення,
мовлення, збагаченню словникового запасу. В дидактичних іграх дитина
спостерігає, порівнює, спів ставляє, класифікує предмети за тими чи іншими
ознаками, проводить їх доступний аналіз і синтез, робить узагальнення.
Завдяки ігровій діяльності діти краще і непомітно для себе
засвоюють навчальний матеріал, менше втомлюються і кожного разу радіють новій
грі, бо гра - це не самоціль, а засіб всебічного впливу на дитину, на всі
сторони її психофізичного і мовленнєвого розвитку.
Немає коментарів:
Дописати коментар