Найпоширеніша проблема, з якою звертаються батьки до логопедів - дитина не може навчитися правильно вимовляти звук [р].
Давайте обговоримо, які ознаки того, що дійсно є необхідність в логопедичних заняттях за відстуності даного звуку.
Порушена вимова звука [р] називається - ротацизм.
Так звана «французька вимова» НЕ є варіантом норми і також потребує корекції.
В нормі звук [р] може з‘явитись найпізніше - до 5-6 років.
Але є фактори, через які можуть виникнути труднощі у його формуванні:
1. вкорочена підязикова вуздечка;
2. порушений фонематичний слух;
3. наявні особливості розвитку щелепної системи - неправильний прикус, рідко розташовані зуби, нижня щелепа висунута вперед, великий язик;
4. двомовність в родині чи оточенні..
Ознака правильної вимови даного звуку - вібруючий кінчик язика. Яущо вібрує лише якась одна чторона язика - це вже є ознакою порушеного тонусу, та причиною для звернення до логопеда на консультації.
Для гарної вібрації потрібний сильний видих струменя повітря. Тому наявні проблеми з дихальною системою батьки також мають вчасно виявляти та виправляти.
Якщо описані проблеми були виявлені раніше 5-6 років, можна починати профілактичну роботу для правильної появи і формування звуку. Адже навчити з 0 завжди легше, ніж виправляти вже закріплену звичку вимовляти неправильно.Давайте обговоримо, які ознаки того, що дійсно є необхідність в логопедичних заняттях за відстуності даного звуку.
Порушена вимова звука [р] називається - ротацизм.
порушений фонематичний слух; наявні особливості розвитку щелепної системи - неправильний прикус, рідко розташовані зуби, нижня щелепа висунута вперед, великий язик; двомовність в родині чи оточенні.. Ознака правильної вимови даного звуку - вібруючий кінчик язика. Яущо вібрує лише якась одна чторона язика - це вже є ознакою порушеного тонусу, та причиною для звернення до логопеда на консультації. Для гарної вібрації потрібний сильний видих струменя повітря. Тому наявні проблеми з дихальною системою батьки також мають вчасно виявляти та виправляти. Якщо описані проблеми були виявлені раніше 5-6 років, можна починати профілактичну роботу для правильної появи і формування звуку. Адже навчити з 0 завжди легше, ніж виправляти вже закріплену звичку вимовляти неправильно.
Немає коментарів:
Дописати коментар