пʼятниця, 8 лютого 2019 р.

Конспект підгрупового заняття з мовленнєвого розвитку (елементи грамоти) для дітей підготовчої підгрупи з ППР



 Тема: Подорож до Звуколяндії

Мета: Корекційно-навчальна: закріпити знання дітей про слово, поділ слів на склади, визначення кількості складів; формувати знання дітей про речення та його схематичне зображення; вчити складати речення за графічною схемою; вправляти у виконанні звукового аналізу слова, користуючись відповідними картками-фішками; продовжувати вчити розрізняти голосні та приголосні звуки; вчити застосовувати свої знання в нестандартних завданнях.
Корекційно-розвивальна: розвивати артикуляційну та дрібну моторику, фонематичний слух, зв’язне мовлення, увагу та уяву.
Корекційно-виховна: виховувати пізнавальний інтерес до заняття, зацікавленість, ініціативність, позитивний емоційний настрій на занятті. Відчувати задоволення від виконаного завдання.

Матеріал: люстерка(для кожної дитини), картки-зображення артикуляційних вправ, кольорові будиночки з віконечками (по кількості складів), картинки-назви слів, загадки та малюнки до них, потяг (схема речення), звукові фішки-звуковички, скринька та ключі до неї, медалі (для кожної дитини).

ХІД ЗАНЯТТЯ
І ВСТУПНА ЧАСТИНА
1) Вступна бесіда
Вч.-дефектолог: Любі діти! До нас завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час,
Гостей усмішкою й миром.

Дитина: Ми вам раді, люди добрі!
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво,
На заняття до нас.

Вч.-дефектолог: Діти, я вас запрошую до чарівної країни Звуколяндії, в якій мешкають маленькі жителі – звуковички. Ви готові до подорожі?

Діти: Так.
Звучить музика. Діти підходять до столів.

ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1) Артикуляційна гімнастика
Вч.-дефектолог: Перед тим, як потрапити до Звуколяндії, нам треба зробити артикуляційну гімнастику. Сідайте за столи та візьміть до рук люстерка.
·          Знаємо, що наш язик –
Дивовижний чарівник:
Все, що ми захочемо,
Зробить він охоче.
·          Перетвориться спочатку
На малесеньку лопатку.
·          Гостру голочку язик
Вже давно робити звик.
·          День і ніч не на хвилину
Не спиняється годинник.
Зробим язичком ось так:
Тікі-так, тік-так.
·          Наша гойдалочка мила.
Діткам всім дарує крила
Вгору-вниз, вгору-вниз
Опустись і піднімись.
·          Серед лісу на горбочку
Гарні виросли грибочки,
А найкращий – боровик,
З ним знайомий наш язик.
·          Ось біжать без перепони
По дорозі диво-коні.
І дзвенять, дзвенять підкови
Диво-коників казкових.
·          Наш язик-чарівник
Показав усе, що міг,
Повернувся до хатинки:
Час настав для відпочинку.

Вч.-дефектолог: Молодці! Продовжуємо нашу подорож.
Звучить музика. Діти підходять до дошки.


2) Поділ слів на склади
Вч.-дефектолог: Ой, діти, подивіться! У Звуколяндії був дуже сильний вітер і жителі будиночків розгубилися. Щоб знайти місце для слова, треба порахувати кількість складів. У зеленому будиночку мешкають слова, у яких є один склад; у жовтому – з двома складами; у синьому – з трьома складами.
Діти по-черзі визначають кількість складів за допомогою оплесків та визначають будиночки для слів.

3) Відгадування загадок
Вч.-дефектолог: Ось, подивіться, як гарно тепер. Але ще чогось не вистачає. Послухайте загадки та зрозумієте, чим ще можна прикрасити чарівну країну:
·     Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає –
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте… (сонце)
·     Спробуй друже відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубки пухкої вати,
Чи то пір’я крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні пливуть це білі… (хмари)
·     Він – не лялька й не людина
На снігу стояти звик.
В нього ніс – смачна морквина,
Хто це? Звісно… (сніговик)
·     Вона росте в лісах,
Гілочки всі у голках,
Взимку – як улітку,
Влітку – як узимку,
Прийде до хатинки
Зелена… (ялинка).

4) Пальчикова гімнастика
Вч.-дефектолог: Щось засумували наші пальчики. Давайте зробимо для них гімнастику:
Великий пальчик стіл накрив,
(права рука в кулаці, великий палець вгору. Ліва долоня накриває палець)
У гості друзів запросив:
Вказівного, середнього,
Звичайно, безіменного.
Мізинчик маленький
Постукав тихенько.
(з’єднувати названі пальці обох рук)
Наші пальці на руці
Друзі вірні дуже всі.
(ритмічне стискання пальців рук).

5) Робота над реченням
Вч.-дефектолог: Діти, подивіться, сильний вітер переплутав вагони потяга. Щоб нам його відремонтувати, треба пригадати схему речення. Як ми позначаємо початок речення?

Діти: Початок речення ми позначаємо рисочкою.

Вч.-дефектолог:  А що ми ставимо в кінці речення?

Діти: В кінці речення ми ставимо крапку.

Вч.-дефектолог: Діти, давайте придумаємо речення до цієї схеми.

Відповіді дітей.

6) Фізхвилинка
Вч.-дефектолог: Сіла сніжинка
На рукавичку.
Дітки дмухнули –
Стала водичка.
Діти розправляють перед собою долоні і здмухують уявні сніжинки, потім повільно кружляють по килиму під спокійну музику.

7) Звуковий аналіз слів
Вч.-дефектолог: Діти, звуковики нам дуже вдячні за допомогу та дарують нам скриньку з подарунками. Ключами до цієї скриньки є ось такі малюнки. Перед тим, як ними відкрити скриньку, треба зробити звуковий аналіз цих слів.
Діти виконують звуковий аналіз слів «Мак» та «Жук». Відкривають скриньку та отримують медалі.

Вч.-дефектолог:  Ми теж дуже вдячні звуковикам, але нам вже час повертатися до дитячого садочка.
Звучить музика, діти повертаються до дитячого садочка та сідають за столи.

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1) Оцінка
Вч.-дефектолог: Ось і повернулись ми до дитячого садочка. Ви сьогодні гарно попрацювали і допомогли звуковикам. Молодці!
Зробити оцінку діяльності кожної дитини окремо.

2) Підсумок
Вч.-дефектолог: Чи вам сподобалось малята,
Зі звуками товаришувати?

Діти: Так.

Вч.-дефектолог: Нумо, дітки, розкажіть,
Чого звуковики змогли вас навчить?

Відповіді дітей.

Вч.-дефектолог: На цьому наше заняття завершилось. Давайте скажемо до побачення нашим гостям.

Діти: До побачення!

Немає коментарів:

Дописати коментар