Мета: Корекційно-навчальна: закріпити
знання дітей про слово, поділ слів на склади, визначення кількості складів;
формувати знання дітей про речення та його схематичне зображення; вчити
складати речення за графічною схемою; вправляти у виконанні звукового аналізу
слова, користуючись відповідними картками-фішками; продовжувати вчити
розрізняти голосні та приголосні звуки; вчити застосовувати свої знання в
нестандартних завданнях.
Корекційно-розвивальна: розвивати артикуляційну та дрібну моторику, фонематичний слух, зв’язне
мовлення, увагу та уяву.
Корекційно-виховна: виховувати пізнавальний інтерес до заняття, зацікавленість,
ініціативність, позитивний емоційний настрій на занятті. Відчувати задоволення
від виконаного завдання.
Матеріал: люстерка(для кожної дитини),
картки-зображення артикуляційних вправ, кольорові будиночки з віконечками (по
кількості складів), картинки-назви слів, загадки та малюнки до них, потяг
(схема речення), звукові фішки-звуковички, скринька та ключі до неї, медалі
(для кожної дитини).
ХІД ЗАНЯТТЯ
І ВСТУПНА ЧАСТИНА
1) Вступна бесіда
Вч.-дефектолог:
Любі діти! До нас завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час,
Гостей усмішкою й миром.
Дитина: Ми вам
раді, люди добрі!
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво,
На заняття до нас.
Вч.-дефектолог:
Діти, я вас запрошую до чарівної країни Звуколяндії, в якій мешкають маленькі
жителі – звуковички. Ви готові до подорожі?
Діти: Так.
Звучить музика. Діти
підходять до столів.
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1) Артикуляційна гімнастика
Вч.-дефектолог:
Перед тим, як потрапити до Звуколяндії, нам треба зробити артикуляційну
гімнастику. Сідайте за столи та візьміть до рук люстерка.
·
Знаємо,
що наш язик –
Дивовижний чарівник:
Все, що ми захочемо,
Зробить він охоче.
·
Перетвориться
спочатку
На малесеньку лопатку.
·
Гостру
голочку язик
Вже давно робити звик.
·
День
і ніч не на хвилину
Не спиняється годинник.
Зробим язичком ось так:
Тікі-так, тік-так.
·
Наша
гойдалочка мила.
Діткам всім дарує крила
Вгору-вниз, вгору-вниз
Опустись і піднімись.
·
Серед
лісу на горбочку
Гарні виросли грибочки,
А найкращий – боровик,
З ним знайомий наш язик.
·
Ось
біжать без перепони
По дорозі диво-коні.
І дзвенять, дзвенять підкови
Диво-коників казкових.
·
Наш
язик-чарівник
Показав усе, що міг,
Повернувся до хатинки:
Час настав для відпочинку.
Вч.-дефектолог: Молодці! Продовжуємо нашу подорож.
Звучить музика. Діти
підходять до дошки.
2) Поділ слів на склади
Вч.-дефектолог: Ой, діти, подивіться! У Звуколяндії був дуже
сильний вітер і жителі будиночків розгубилися. Щоб знайти місце для слова, треба
порахувати кількість складів. У зеленому будиночку мешкають слова, у яких є
один склад; у жовтому – з двома складами; у синьому – з трьома складами.
Діти по-черзі визначають
кількість складів за допомогою оплесків та визначають будиночки для слів.
3) Відгадування загадок
Вч.-дефектолог:
Ось, подивіться, як гарно тепер. Але ще чогось не вистачає. Послухайте загадки
та зрозумієте, чим ще можна прикрасити чарівну країну:
· Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає –
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте… (сонце)
· Спробуй друже відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубки пухкої вати,
Чи то пір’я крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні пливуть це білі… (хмари)
· Він – не лялька й не людина
На снігу стояти звик.
В нього ніс – смачна морквина,
Хто це? Звісно… (сніговик)
· Вона росте в лісах,
Гілочки всі у голках,
Взимку – як улітку,
Влітку – як узимку,
Прийде до хатинки
Зелена… (ялинка).
4) Пальчикова гімнастика
Вч.-дефектолог:
Щось засумували наші пальчики. Давайте зробимо для них гімнастику:
Великий пальчик стіл накрив,
(права рука в кулаці,
великий палець вгору. Ліва долоня накриває палець)
У гості друзів запросив:
Вказівного, середнього,
Звичайно, безіменного.
Мізинчик маленький
Постукав тихенько.
(з’єднувати названі пальці
обох рук)
Наші пальці на руці
Друзі вірні дуже всі.
(ритмічне стискання пальців
рук).
5) Робота над реченням
Вч.-дефектолог:
Діти, подивіться, сильний вітер переплутав вагони потяга. Щоб нам його
відремонтувати, треба пригадати схему речення. Як ми позначаємо початок
речення?
Діти: Початок
речення ми позначаємо рисочкою.
Вч.-дефектолог: А що ми ставимо в кінці речення?
Діти: В кінці
речення ми ставимо крапку.
Вч.-дефектолог: Діти,
давайте придумаємо речення до цієї схеми.
Відповіді дітей.
6) Фізхвилинка
Вч.-дефектолог: Сіла
сніжинка
На рукавичку.
Дітки дмухнули –
Стала водичка.
Діти розправляють перед
собою долоні і здмухують уявні сніжинки, потім повільно кружляють по килиму під
спокійну музику.
7) Звуковий аналіз слів
Вч.-дефектолог:
Діти, звуковики нам дуже вдячні за допомогу та дарують нам скриньку з
подарунками. Ключами до цієї скриньки є ось такі малюнки. Перед тим, як ними
відкрити скриньку, треба зробити звуковий аналіз цих слів.
Діти виконують звуковий
аналіз слів «Мак» та «Жук». Відкривають скриньку та отримують медалі.
Вч.-дефектолог: Ми теж дуже вдячні звуковикам, але нам вже
час повертатися до дитячого садочка.
Звучить музика, діти
повертаються до дитячого садочка та сідають за столи.
ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1) Оцінка
Вч.-дефектолог:
Ось і повернулись ми до дитячого садочка. Ви сьогодні гарно попрацювали і
допомогли звуковикам. Молодці!
Зробити оцінку діяльності
кожної дитини окремо.
2) Підсумок
Вч.-дефектолог:
Чи вам сподобалось малята,
Зі звуками товаришувати?
Діти: Так.
Вч.-дефектолог:
Нумо, дітки, розкажіть,
Чого звуковики змогли вас навчить?
Відповіді дітей.
Вч.-дефектолог:
На цьому наше заняття завершилось. Давайте скажемо до побачення нашим гостям.
Діти: До
побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар