Тема: « Морські пригоди»
Програмовий зміст: закріпити активний словник дітей морськими термінами,
визначити вміння дітей складати описові розповіді узгоджуючи займенник з іншими
частинами мови (іменником, дієсловом , прикметником); в ігровій формі викладати
звукову модель одно та двоскладових слів, розрізнюючи голосні і приголосні ,
тверді і м’які звуки, добирати слова на певні звуки та виділяти їх звучання( на
початку, в середині, в кінці слова). Перевірити уміння дітей добирати слова,
близькі за звучанням, синоніми та антоніми, добирати багатозначні слова.
Виокремлювати слова і речення з потоку мовлення. Удосконалювати вміння складати
речення із запропонованим словом і самостійно, утворювати слова за допомогою
суфіксів та префіксів. Закріпити вміння дітей
правильно вживати іменники родового відмінку в однині та множині. Сприяти розвитку
дитячої фантазії й уяви , заохочувати здатність малюків творчо перевтілюватися
в заданий образ, учити дітей виявляти інтерес до невідомого у навколишньому
середовищі, робити припущення та гіпотези. Учити дітей милуватися красою
морського дна . викликати бажання допомогти ближньому в біді.
Матеріал : декорації морської поверхні, корабель, безкозирки, диск із
записом морських звуків, невід з перлинами- завданнями; пляшка , предметні
картинки, золота рибка, бінокль, загадки
Хід заняття
Логопед : Діти , сьогодні нам на групу прийшов лист- запрошення :
«Запрошуємо усіх дітей здійснити цікаву
подорож на кораблі?»
-
Хто б
це міг надіслати нам такий лист?
-
А ось
і гарний корабель. Давайте одягнемо морську уніформу і вирушимо у путь !!
-
Але
перш ніж зайти на корабель , я пропоную вам розгадати ребус. Корабель
незвичайний і квитки на ньому теж незвичайні, потрібно дібрати пару до свого
квитка , а парою буде те слово, яке є римою до зображення на квитку.
Гра « Добери риму»
Діти займають місця на кораблі . Звучить спокійна
музика.
-
Діти
, а під яким прапором ми будимо рушати у
подорож?
-
В
якій країні ми живемо?
-
Хто
ми вами ?
-
Якою
мовою розмовляємо?
-
Назвіть
мені органи мовлення.
-
З
чого складається наше мовлення?
-
А
речення?
-
Слова?
-
А що
ви чуєте зараз ? Які це звуки , мовні чи ні?
-
А які
бувають звуки мовлення ?
-
Назвіть
мені голосні звуки, приголосні.
Чути звук рації
Вихователь (радистка)
Увага, увага!
Збиратися час
Вже море казкове чекає на нас
І казка чарівна до нас
Вже прийшла
І невід з перлинками
Нам принесла.
(На перлинках намальовані :русалка, пірат, море)
Нанизуючи перлинки потрібно описати зображених
героїв, використовуючи слова Він, вона, у неї, з нам, воно….
Перлинки – чарівні намистинки загадки нам загадали
, а ми їх на ниточку нанизали .
Логопед. – А разом із перлинками тут ще заховалася
скринька із завданнями .
Гра « Чого не стало?»
Фізкультхвилинка «Ми веселі моряки».
Ми
веселі моряки
Мандрувати мастаки.
(діти крокують)
А щоб далі мандрувати
Треба м’язи розім’яти.
(діти згинають та розгинають руки)
Хвиля в морі нас гойдає
Вітер виє, завиває. (діти виконують нахили вліво, вправо)
А щоб швидко нам пливти,
Дружно треба всім гребти.
(імітація роботи весел)
А щоб швидко дома бути,
Треба у вітрила дути. (діти виконують
дихальні вправи)
Тренувались залюбки
Гарні діти, моряки. (діти крокують )
Звук рації . Радистка повідомляє дітям , що отримана ще одна радіограма,
в якій просять передати шифровку «морських» слів на землю.
Логопед . Дітки , тож давайте зараз пройдемо на свої місця
і швиденько викладемо звукову модель слів. ( рак, краб, море, кит, риба).
Аналіз поданих слів.
А ще потрібно
придумати слова, які б починалися зі звуків : а, о;
Слова , зі
звуками с, р в середині слова;
Слова, зі звуками
н, к в кінці слова
Лунає звук сирени.
Радистка. Увага! Ми натрапили на підводні рифи, і борт
нашого корабля отримав вибоїни. Залатати ми з вами його зможемо , якщо кидаючи
пісок у вибоїну ми доберемо протилежні слова.
-
Які
ви молодці! Ви всі дуже постаралися і небезпека минула. Тепер ми зможемо
продовжити нашу подорож далі.
Логопед. У бінокль.
-
Бачу
землю! Віддати швартові ! Діти ми з вами потрапили на маленький острів. Цікаво
, хто тут мешкає? А ось погляньте , лист . Тут загадки і завдання. Потрібно
відгадати загадки , і зі словами –відгадками придумати речення.
1.
Ось
вона яка,
Розбійниці морська.
Всіх би проковтнула
Зажерлива …(акула)
Пальчикова гімнастика
«Рибки»
Рибки плавають ,
пірнають
(з’єднують долоні, рух рибок)
І плескаються в воді.
То зіжмуться -розіжмуться, (стискають
і розтискають кулачок)
То зариються на дні,
Вітер дме та не втихає, ( з’єднують і
роз’єднують пальці обох рук)
Нам вітрила надуває.
2.
Морячок
наш чорно – білий
Ловить рибку дуже вміло.
Схожий трішечки на діжку,
має крильця, має ніжки.
Між крижин відважно плава,
Обганяє пароплави.
Тож ви знаєте, що він,
Називається …(пінгвін)
3.
Ні
сани , ні віз,
А їде без коліс. (Човен)
4.
Судно
давно б лишило порт,
Бо хвилі б’ють , і б’ють у
борт.
Та міцно я вхопивсь за дно,
І не пущу судно все одно. (
Якір)
5.
Птаха
ця живе на морі,
Там лягає на просторі,
Дзьобом рибу ловить влучно,
А співає різко й гучно. (
Чайка)
Радистка дістає
пляшку . – діти ,
це не проста пляшка . Раніше , коли не було мобільного та радіозв’язку, моряки
користувалися пляшковою поштою. Цікаво, яку вісточку ми отримали ?( дістає
картинки: зірка, коник, круг, хвіст, ніс, коса.
-
Нам потрібно придумати слова, які однаково
звучать , але мають різне значення. Чи знаєте ви такі слова ?
Гра « Багатозначні слова»
(також витягають з пляшки «золоту рибку»)
Логопед. Ви так
гарно працювали, виконували завдання. В народі кажуть : « Без праці не зможемо
і рибку витягнути з води»
Радистка. Ви скажіть свої бажання золотій рибці, а вона
протягом часу намагатиметься виконати їх.
А нам
вже час повертатися додому. ( сідають у корабель , і під музику природи розповідають
, що їм найбільше сподобалося на занятті)
Немає коментарів:
Дописати коментар